Mechanik potrzebny - samochód się zepsuł

Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jes

Mechanik potrzebny - samochód się zepsuł

Konstrukcja wału korbowego

Budowa wału korbowego

Czopy główne
Czopy korbowe
Przeciwciężar
Tarcza koła zamachowego
Ramię wykorbienia ? łączące czopy

Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob. silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku.

Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy


Błyskawiczne naprawy aut

Gdy samochód się zepsuje, a jest nam on potrzebny na teraz, warto poszukać zakładu, który zapewni nam szybką naprawę. Takie ekspresowe naprawianie usterek oferuje obecnie wiele zakładów mechaniki pojazdowej, więc z łatwością powinniśmy znaleźć ofertę, która będzie dla nas odpowiednia. Co jednak powinniśmy wiedzieć decydując się na takie rozwiązanie? Podstawową kwestią jest oczywiście koszt takich napraw, który będzie znacznie większy, niż tradycyjne usługi z tego zakresu. Wiele osób stwierdzi, że nie opłaca się nam wydawać więcej za tą samą usługę, jednak, gdy czas ma dla nas duże znaczenie, lepiej zainwestować daną kwotę, niż sprawić sobie dodatkowe problemy przez próbę oszczędzania. W takich sytuacjach bardzo łatwo o pomyłkę, która może postawić nas w kłopotliwej sytuacji, która nam zawadzi.


Tablica rozdzielcza - co to?

Tablica rozdzielcza (popularnie zegary lub wskaźniki) - część deski rozdzielczej zawierająca podstawowe wskaźniki, pokazujące kierowcy podstawowe parametry dotyczące funkcjonowania podzespołów pojazdu. W zależności od wyposażenia pojazdu mogą to być m.in.:

prędkościomierz - wskazuje wartość prędkości z jaką aktualnie porusza się pojazd. Wartość podawana jest w kilometrach na godzinę (km/h lub kph), lub milach na godzinę (ang.: mph);
obrotomierz - wskazuje wartość prędkości obrotowej silnika w obrotach na minutę;
wskaźnik paliwa - wskazujący ilość ciekłego paliwa w zbiorniku pojazdu;
drogomierz (całkowity, dzienny);
wskaźnik temperatury płynu chłodzącego;
wskaźnik temperatury oleju silnikowego;
wskaźnik napięcia ładowania;
wskaźnik ciśnienia powietrza doładowującego;
lampki kontrolne - ostrzegawcze, alarmowe, informacyjne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_rozdzielcza