Kontakt z klientem firmy poprzez wirtualne biuro
Pracownicy wirtualnego biura zajmują się obsługiwaniem swojego klienta, a także obsługiwaniem jego zleceniodawców. Osoby zainteresowane jakimiś usługami wykonywanymi przez firmę korzystającą z wirtualnego biura mogą do niego dzwonić i w ten sposób zasięgać wszystkich niezbędnych informacji. W razie potrzeby zostaną przekierowani na numer kierownika firmy nawet wówczas, gdy przebywa on na urlopie. Dzięki temu będą mogli ustalić wszystkie szczegóły dotyczące współpracy z firmą usługową i umówić się na jakieś ewentualne spotkanie organizacyjne. Wszystkie takie spotkania mogą również odbywać się w siedzibie wirtualnego biura, która zwykle położona jest w centrum miasta, do którego łatwo dojechać.
Warunki współpracy z firmą prowadzącą wirtualne biuro
Rozpoczęcie współpracy z firmą prowadzącą wirtualne biuro opiera się na podpisanej umowie. W takiej umowie zawarte będą warunki wzajemnej współpracy i dokładnie wypunktowane obowiązki pracowników wirtualnego biura. Będą oni odpowiadali za jakość funkcjonowania wirtualnego biura, a od zadowolenia ich klienta zależeć będzie czy umowa na mocy której działa wirtualne biuro będzie przedłużana. Po okresie dobrej i zadowalającej współpracy będzie można podpisać najkorzystniejszą dla obu stron umowę na czas nieokreślony. Klienci będą mieli także możliwość poprosić o rozszerzenie obowiązków wirtualnego biura, a dzięki temu ich codzienna praca będzie jeszcze lepiej zorganizowana. Posiadanie zadowolonych klientów pozwala także wirtualnym biurom na rozszerzanie swojej działalności.
Zakres załatwiania spraw urzędowych w imieniu klienta przez pracowników wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.